dissabte, 19 de març del 2011

Carnaval a República Dominicana

Hola a tothom!!

Sento haver estat una mica desconnectada... és que realment no tinc molt temps per posar-me a escriure al blog, però aquí estic altre cop.

Aquestes últimes setmanes han estat bastant centrades en el Carnaval, aquí la festa dura tot un mes, mig febrer i mig març; i cada cap de setmana fan el festival a una ciutat diferent del país, així que es pot anar fent ruta... jeje

Jo només he anat al de la Vega, que és el més famós del país. Es veu que venen turistes només al Carnaval Vegano http://carnavalvegano.com/cv/index.php

Així que l'últim diumenge de febrer vaig agafar una guagua que em va portar fins a Santiago de los Caballeros, allí em van indicar com arribar fins a la guagua que anava fins a la Vega i un cop allí em vaig trobar amb el Carlos, que havia arribat amb Caribe Tours desde Santo Domingo. Allí vam començar a veure l'ambient carnavalesc, tot i que de fet la Rua no començava fins a la tarda. Vam anar a dinar a un dels típics restaurants "caribeños", és a dir, a l'aire lliure amb sostre de "cana" (la fulla amb la que se fan aquí els sostres i que a nosaltres ens pot semblar palla). Allí ja vam poder veure alguns dels "guiris" que havien arribat a la Vega atrets per la fama del Carnaval. Després de dinar vam estar passejant i vivint l'ambient. La gent normalment no es disfressa, la gran atracció són els "Macarao's" que vindrien a ser comparses disfressades com de dimonis amb unes grans màscares i porten unes grans boles de roba dura amb les que peguen al cul de la gent. Sembla que no hagin de fer gaire mal però a mi amb un sol cop que me van donar em van sortir uns bons blaus...



També hi ha un home que es disfressa de dona molt gorda, porta un paraigua i balla una cançó que es diu "Roba la Gallina", he preguntat d'on ve aquesta tradició però en realitat ningú m'ha sapigut dir exactament quin és l'origen, només m'han explicat que representa algú que antigament robava gallines i se les amagava sota el vestit, per lo que semblava molt gordo.



Uns altres personatges són uns que van tots pintats de negre, van demanant diners i si no els en dones te claven un “vejigazo”, que és com es diu al cop de cul que te donen.


De vegades l’única manera d’evitar els cops de cul era entrant a les coves, que són zones del carrer on posen música a part amb el seu propi escenari i la gent va allí a ballar.


Així que evitant els vejigazos i amb una cerveseta a la mà per aguantar la calor vam passar la tarda fins que va ser hora de tornar a agafar, el Carlos el Caribe Tours cap a Santo Domingo i jo la guagua fins a Santiago i d’allí canvi de guagua i cap a Mao.

Realment va ser molt divertit, els dominicans sí que saben com gaudir d’un bon Carnaval…

Un altra festa de Carnaval on vaig anar va se la del col·legi, on un divendres van venir tots els nens disfressats i cada curs va representar un ball que havia preparat. A més, el grup dels més grans del cole havien preparat un ball per participar a una espècie de concurs Inter col·legial on participen tots els col·legis privats i concertats de la ciutat. S’ho van currar molt, fins i tot van contractar un coreògraf professional. No hem d’oblidar que els alumnes del col·legi són els que tenen diners, en contrast amb els nens i nenes que venen al nostre projecte, que són els més pobres de la ciutat.


Al final el millor del concurs van ser els del nostre col·legi, però els hi van donar premi a tots perquè la finalitat és aconseguir unitat entre els coles i no competència.

Bueno, i aquí s'acaben els carnavals on jo he estat, de fet encara hi han ciutats on celebren la festa algun dels caps de setmana que queden de març, però són celebracions més petites.


1 comentari: